Tuesday, November 25, 2008

imbasan kenangan


merana kini aku merana,
kekasih tercinta entah ke mana,
sendiri kini akudibalut sepi
tiada tempat ku bercurah lagi
Dimana kini entah dimana,
Bunga impian yang indah dimata,
kurindu tutur sepi mu nan manja,
saat kau berada disisiku...
kini tinggal ku sendiri hanya berteman dengan sepi,
menanti dirimu kembali,
Disiniku terus menanti dirimu kekasih,
oh bunga dimana kini kau berada,
jangan biarkan diriku dalam kesorangan..
oh bunga jangan ku gores luka didada
sungguh diriku takkan kuasa..
campakan kenangan.. oh sayang aku tetap sayang pada mu

Monday, August 4, 2008

Andai aku dapat rasakan



Usah lah kau berpura di sebalik kata kerana aku telah tahu siapa diri ku tak perlu kau merayu dengan pujukkan mu …biarlah kan saja semua nya pergi cukuplah sekali kau mengheris hati ini yang telah lama terbina seandainya masih ada cinta lagi dihati ku .. lupakan saja hasrat mu untuk mendapatkan aku…perasaan ku kini telah hancur atas perbuatan mu yang kau lemparkan pada ku disaat_saat aku perlukan cinta seandainya masih ada cinta pada ku aku tetap simpannya selaman-lamanya…..rindu yang membara tiada berteman sepi berpanjangan .. resah pulak menghantui diri ku entah pada siapa harus aku luahan … kini hanya kusulamkan kan pasrah aku menitis kan airmata kepasrahan … atas perbuatan mu yang amat aku kesali…resah dan bergelora menjadi sahabat bersama mengharungi sepi yang berpanjangan…..berakhirlah episod sepi yang sekian lama aku rasai….pintaku hanya satu kepada mu.. sedarlah atas kesilapan mu dan terimalah seadanya aku disisi mu….

Berbisik didasar hati bertanya pada diri tentang kekasih, tentang cinta … harus kah aku menanti mu harus kah tangan ku ini mengapai tangan untuk aku lambaikan cinta mu…. Putusnya didalam hati tak mungkin bercantum lagi aku intai cinta rahsia dan airmata…mereka sering berkata cinta itu milik manusia yang dapat memberi jawapan hanya diri kita sendiri….untuk itu kita harus meneliti segenap ketulusan serta keikhlasan cinta itu… datang dan pergi…..

Adakah kau dapat merasakan apa yang aku rasa tentang apa yang telah terjadi oh ini kah suratan yang ku terima…..kini… bukan salah diri ini yang menderita akibat cinta tapi telah tertulis dari takdir yang maha esa…..sukar untuk aku lupakan kenangan bersama mu cinta…. Bahtera mu kini telah hanyut entah kemana mungkin telah sampai ke titik noktah nya.dapat kah lihat aku disini apabila bahtera kau mengikut alunan air yang laju menuju ke hujung kuala yang tak pasti tempatnya…

Wednesday, July 23, 2008

Aku hanya milik mu





Ku teringat hati yang bertemu mimpi, Kemana kau pergi cinta ,kekuatan hati yang berpegang janji…. gengam lah tangan ku cinta agar kau dapat salami hati ku … ingat lah wahai cinta bahawa aku tetap berada di aliran mu hanya kau dan aku saja yang dapat sulam cinta itu,.Perjalanan sunyi yang kau lemparkan pada ku teringat aku cinta yang selalu menemani aku dikala aku kesunyian… ingatkan kau kepada embun pagi bersahaja yang menemaimu sebelum cahaya ……..

Mungkin ini memang jalan takdirku … mengagungmi tanpa di cintai …tak mengapa bagi ku rasakan kau bahagia dalam hidup mu. aku ingin kau tahu diri aku disini menanti diri mu meski ku tunggu di hujung waktu. Ku terasa kau tetap akan menemui aku … izinkan aku memeluk mu dan mengucapkan betapa aku mencintai diri mu……suara hati ku selalu berkata bahawa setiap insan perlukan kasih dan sayang… kata cinta untuk mu tetap aku lirikan didada blog ini agar aku dapat karangnya secermat yang mungkin…cinta terindah yang pernah aku temui aku semadikan di memori ini.. cinta yang terbaik yang pernah aku miliki hingga tak dapat aku berkata sepatah pun hanya aku perlu kan cinta…..

Aku saja bukan mudah untuk mengejar mimpi indah pernah satu ketika dulu ku punya harapan besar tapi kini aku tak pasti dapat kah aku milikinya…. Rasa nya sudah jauh aku tempoh, hanya mimpi yang lalu mungkin ada hikmah disebalik kisah yang lalu aku tak akan putus asa terus dan akan terus mencari sinarnya agar diri ku akan temui kebahagian yang entah bila aku temui semula …….tak pernah aku membayangkan dan yang pernah aku rasakan betapa besarnya hati ini jika dapat menemui cinta…. Ohhh cinta….sampai mati ku tak kan lain hati aku untuk mencari cinta…..jika kau jadi milik ku itu sumpah mati aku…… pada cinta……

Mungkin ini jalan takdirku amat payah untuk mencari cinta… dah lama aku pendamkan untuk mencari cinta yang teguh … dah puas aku memiliki cinta tapi cinta itu bukan nya kekal yang kekal cinta pada allah saja yang kekal… hanya pada dia aku seru dan pada dia aku memohon agar diri ini di beri kebahagian serta kesehjateraan yang menbolehkan aku bercinta dengan nya,.hidup perlu kan cinta hanya cinta akan bersama jika cinta dapat menerima dan diterima bahawa cinta satu keajaiban yang harus dihalusi setiap insan yang memerlukannya….

Aku tak akan berubah walau apa pun terjadi aku tetap mencari cinta … aku hanya milik mu…bayangkan lah bahaya cinta hanya datang sekali dalam hidup dan amat payah untuk di rasai walau di wartakan … aku ingin kuat kan setiamu yakin ku hanyalah milikmu.. besarnya cintaku tak akan berubah walau kini rasa hidup lulurkan hati mu… aku hanya milikmu cuba kau rasa dan yakin kan hati mu aku tetap milik mu… mengertilah wahai cinta… tak pernah sedikit pun terlerai… semuaini hanya milikmu………aku hanya milik mud an yakin lah pada ku…… muahhhhhh… muahhhhh.. muahhhh

Sunday, July 20, 2008

semilu 5407


Malam datang lagi, Terasa kelam dimamah kebinggungan,
Sepi datang menyerpa entah pada siapa harus aku adukan ,bukan
Aku mahu semua ini terjadi, ia terjadi tapi…. tanpa aku sedari
namun aku tetap harungi nya nya tenang walaupun
Hati ini terasa sepi dimamah suram malam yang tiada titik noda yang
Harus aku huraikan …

Dimalam yang dingin ini aku terasa teransing untuk aku menilaikan siapa yang harus aku adukan resah yang sedang melanda hati ini …….bukan salah aku retak semua ini

Tak dapat aku bayangkan betapa hebatnya bibir mu melemparkan sesuatu yang tak mampu aku huraikan . Kau mahu kata putus dari ku namun apa yang boleh aku katakan….

Aku tak dapat nak huraikan betapa aku merasa tertekan akibat dari dari perkataan cinta…. Seandainya aku dapat petik bintang yang berkelipan diawanan, sudah tentu akan ku sematkan didadamu , akan ku laungkan kelangit bahawa hati ini kau telah memiliki setengan dari hidupku .. aku akan cuba untuk bersama mu namun aku juga mahu sebuah perubahan tapi aku belum temui nya.. harapan aku cuba satu.. biarlah ada perubahan dari A sampai Z baru aku puas .

Aku tak salahkan hati mu bila hati ini sering di salahkan. Aku tak rela sendiri meniti hari sepi tanpa bicara , tak rela bila terjadi hanya waktu yang tentukan . Aku ingin kuat kan hati ini yakin dan percaya atas apa yang aku lakukan tak akan berubah selain hati ini telah retak dimamah kesepian . Aku ingin kuatkan setia ku namun hati aku tak dapat menerima cemuhan dan kata2 yang terlampau menguris hati ku hingga aku tak dapat berkata-kata hingga terpukau hati ini atas kerelaan hati…..

Jangan dekat atau jangan datang pada ku lagi .. aku semakin terseksa atas semua ini. Aku cuba jalani hari yang penuh dengan alpaan …ohhhh tuhan maafkan lah diri ini yang tak pernah bisa mejauh dari angan tentangnya …..namun apa daya lah daya ini bila ternyata sesungguhnya aku terlalu cinta dia…..aku teringat hati yang bertempur mimpi ..kemana kau pergi cinta.. perjalanan sunyi aku tempoh sendiri .. aku kuat kan hati tempoh suram malam …aku kuat kan kesetian demi cinta.. aku teringat angina embun pagi yang menemani aku saban har untuk aku mendapatkan jawapan yang tak pasti aku temui… ingat lah kau kepada angin yang hembus kau yang kan membelaimu dikala kau bermimpi… perjalanan sunyi yang kau bentuk sendiri dapat menemui jalan kesudahan nya cinta……

Saturday, July 5, 2008

KERESAHAN BERMAIN DI FIKIRAN AKU KINI



Bertahun sudah ku menunggu dirimu
Akhirnya kau menjad
i milikku
Sukarnya untukku melupakanmu
Kerna kau ku cintai selalu

Tapi sayang kehadiran kekasih lamamu
Datang kembali mengenang cinta dahulu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diriku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

Kau ibarat terperangkap di tengah lautan
Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Tapi sayang kehadiran kekasih lamamu
Datang kembali mengenang cinta dahulu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diriku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

Kau ibarat terperangkap di tengah lautan
Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Andai kau pinta untuk melepaskanmu
Terpaksa aku turutkan
Mungkinkah ini suatu pengajaran
Di dalam percintaan...

Friday, June 20, 2008

MASIH AKU TERASA


Masih Aku Terasa

Sejenak aku dikejutkan
Bersama ombak cinta luka
Perpisahan melanda kita
Hanya kerna peristiwa itu

Kiranya takdir mengizinkan
Inginku kembali padamu
Meneruskan cinta yang lalu
Kerana kau yang aku sayangi

( korus )
Akan kusimpan kenangan cinta kita
Yang tak akan terpadam selamanya
Kehangatan cintamu masih aku terasa
Seperti baru semalam kita berpisah

Tangisan sedu di hatiku
Menahan kepedihan ini
Sendiri aku mengenangkanmu
Hanya engkau yang aku sayangi

Friday, May 16, 2008

Wednesday, April 23, 2008

~Di Bumi Nyata~

Walau tomahan dilempar sekalipun ke muka Aiman, Aiman tetap berpegang teguh pada pendirian. Biarlah, lantaklah korang, yang dapat dosa korang gak kan. Ada aku kesah? Aiman tetap berpijak di bumi yang nyata, ko tak nampak gambo kat sebelah ker weh? Siap baring di bumi yang nyata. Ha, nak cakap apa lagi? Bubuh lah mende apa pun. Ada aku kesah? Aiman ni bukan apa, tapi tak tahan lah dengan kebodohan sesetengah manusia yang tak tau nak menghargai seseorang tu ( sesuatu sangat kan guna seseorang-seseorang ni. Macam ditujukan pada orang-orang tertentu lah pula ). Tapi ikhlas Aiman katakan kat sini. Dosa-dosa korang semua, walau sekecil kuman sekalipun, Aiman maafkan. Aiman tak nak lah simpan dendam ke apa. Tak baik, dosa. Biar korang jer lah yang buat dosa kat Aiman. Aiman tetap akan tersenyum walau apa sekalipun yang korang buat. Yer lah, siapa lah Aiman ni nak banyak pe'el nak minta perhatian kan. Aiman ni bukanlah orang penting, hanya insan biasa yang acap kali dirundung masalah, tapi syukur pada Allah, Aiman tegar menghadapi segalanya. Posting kali ni Aiman tujukan pada semua teman-teman Aiman yang senantiasa berada di sisi Aiman, tak kira time gembira mahupun sedih. Aiman panjatkan kesyukuran diatas kehadiran kalian di dalam hidup Aiman. Terima kasih tidak terhingga Aiman ucapkan. All of you are the best. Salam~

~I Am Back~

Mungkin ramai yang telah lupa dengan kehadiran Aiman dalam dunia blogging ni. Yer lah, apa tak nya, tetiba blog damai5407 Aiman lesap macam tu jer. Agaknya, Aiman dah jenuh dengan Damai itu, Damai ini. Tapi, itu tidaklah bermakna Aiman terus lupakan hasrat untuk lebih aktif dalam dunia blogging. Payah sebenarnya nak update blog ni, kalau benda yang sama jer yang diperkatakan, pembaca pun naik boring, ye tak? Tapi sebelum tu, Aiman ingin susun sepuluh jari untuk mohon kemaafan sekiranya apa yang Aiman perkatakan dalam blog ni tak seberapa. Aiman kan masih baru dalam dunia ni, masih setahun jagung. Aiman sudi sekiranya ada yang memberi pendapat, atau berkongsi dengan Aiman apa sahaja yang boleh dijadikan isu perbincangan. Tak kiralah apa benda sekalipun, yang penting, benda tu menarik untuk diperkatakan dan dibincangkan. Janganlah pula ada yang menyarankan untuk bincangkan isu-su yang sensitif atau kontroversi, tak pasal-pasal Aiman yang kena.

Walaubagaimanapun, Aiman senantiasa alu-alukan pendapat anda mengenai apa sahaja isu yang Aiman akan warkahkan didalam blog Aiman yang gelap gelita ni. Hehe. Ala, best apa. Menarik kan header kat atas tu. Mana nak cari, Aiman buat sendiri tu. Aiman akui, nampak sedikit amatur, tapi sekurang-kurangnya, Aiman usaha sendiri untuk membuatnya. Nasib baik ada tutorial, kalau tak, entah lah apa jadinya.

Posting ini, Aiman tujukan khas buat teman-teman Aiman yang setia menanti ketibaan blog Aiman di dunia siber ini. Aiman akan update blog ni seberapa yang mampu. Salam~