Wednesday, December 16, 2009

HUjan pun menangis



Dunia . . Ohh Dunia..
Hujanpun Menangis, Cintaku ditelan Dunia
Langit . . Ohh langit ..
Hati ku teriris, cinta mati ku kan pergi

Maaf Aku, maaf ku yang tak pahami semua inginmu
Maaf Aku, ku yang tak mampu iyakan terus maumu
Samudra . . Tak akan cukup . .
Menulis inginmu, Kau liarkan nafsu duniamu

Ohh, Maaf Aku . . Maaf ku yang tak pahami semua inginmu
Maaf Aku, ku yang tak mampu iyakan terus maumu
ohhhhhhhhhh....yeahhhhhhhhhhhhhhhhh.. ooooooooooo
oooooo maaf aku .. maaf ku yang tak pahami semua inginmu...
Maaf Aku, ku yang tak mampu iyakan terus maumu

Monday, October 19, 2009

selamat tinggal aiman

Malam terasa indah sejak aku mengenal dirimu .. kehadiran mu umpama langit semakin cerah tapi mendung di siang hari.... mungkin hanya cinta mu meluluhkan rasa tekanan hati ku ohhhh tuhan tolong lah aku dikehampaan ini dari hancurnya hati ku.. hempaskan kesendirian hanya yang tak pernah berakhir.... bebaskan diri ini yg rapuh dari dibelenggu kehampaan ini......ketiadaanmu membuat aku saban hari merasa sepi... keluhan ku hanya aku yang tahu tapi tak bisa untuk huraikan kerana diri mu telah pergi buat selama-lamanya.. airmata kian mengalir entah kenapa mungkin hati aku merindui kenakalan .. cerita mu .. senyumanmu .. aku tak bisa menipu diri ini atas kealpaan yang telah aku buat padamu tapi percayalah kau tetap ada dihatiku hingga ke akhir hayatku.. kau lah teman .. kaulah sahabat... kaulah segalanya kerana dirimu amat teragung buat diriku.. bila ku bayangkan saat-saat indah bersamamu tiba-tiba airmata ku mengalir deras mungkin kah aku kalah dalam soal kasih sayang... video

Saturday, August 15, 2009

Kangen Band – Kembali Pulang

bintang terlihat terang
saat dirimu datang
cinta yang dulu hilang
kini kembali pulang
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
lihatlah dia mulai bernyanyi
coba merangkai mimpi
cinta yang dulu pergi
kini datang kembali

wajahmu mengingatku
dengan kekasihku dulu
wajahmu mengingatkan
dengan masa laluku

reff:
kekasih yang dulu hilang
kini dia tlah kembali pulang
akan ku bawa dia terbang
damai bersama bintang

kekasih yang dulu hilang
kini dia tlah kembali pulang
betapa senang ku dendangkan
dan takkan ku lepaskan

wajahmu mengingatkanku
dengan kekasihku dulu
wajahmu mengingatkanku
dengan masa laluku


INIKAH AKHIRNYA ERTI SEBUAH KASIH,TERPADAM LAH API KASIH SETELAH KAU PERGI, TELAH AKU KORBAN KAN SETELAH AKU BERI KASIH PADA MU.... DAN SINI TINGGALLAH AKU MENANTI KASIH SESAAT TELAH BERLALU.... DIMANA KAH SILAPNYA KESAH INI .. SETELAH HANCUR SEPERTI DEBU.. DAN DISINI AKU MENYEPI MENITI SAAT-SAAT KEMANISANMU... KEJAM NYA HATIMU SETELAH KASIHKU CURAHKAN KUBANGKIT KEMBALI HASRAT INI DENGAN HARAPAN DAPAT TEMUI INSAN YANG BENAR-BENAR MEMAHAMI HATI INI.. TIKA KEGELAPAN SAYUNYA HATI INI TERASA SUNYI ..... DALAM KESAMARAN KUREMPUH RANJAU YANG TAJAM AKHIRNYA AKU MENYEKSA DIRI SENDIRI... BIAR PEDIH NAMUN AKU TERPAKSA TAHAN UNTUK AKU MENJAGA HATIMU ..... AKHIRNYA AKU TERPAKSA BERSERAH AJA UNTUK KAU MELANGKAH TANPA MENOLEH KE BELAKANG .. TERIMA KASIH ATAS SEMUA YG KAU LEMPARKAN PADA HATI KU.. KINI HATI AIMAN TERLUKA LAGI............................
DOAKAN LAH AGAR DIRI AIMAN BAHAGIA UNTUK SELAMA-LAMANYA.....

Tuesday, August 4, 2009


kau membuat ku memberantakkan,,,, aku sedari aku tak sempurna dimata mu... bagaimana cara untuk ku terangkan pada mu untuk bisa kau fahami... kau hancurkan aku dengan sikapmu,,, kau sedar lah bahawa kau telah menyakiti hatiku.Cinta ini membunuh ku serta membuat aku menjadi serba salah akibatnya aku tak seperti apa yg kau inginkan..... kau sedar lah bahawa aku tetap menyayangi dirimu selagi aku mampu. aku percaya kamu walau apa pun org kata pada ku .. tak peduli apa org kata pada ku.. yang aku tahu bahawa aku sentiasa percaya akan dirimu..... hidup ini tak akan bereti selagi aku masih mampu tersenyum pada mu...
senyum lah pada ku agar bisa aku ceria seperti dulu.. muahh mis u

Tuesday, May 19, 2009

Sampai Syurga


-SAMPAI SYURGA" Ku membenarkan jiwaku Untuk mencintaimu Ku persembahkan hidupku Untuk bersama kamu Dan diriku untuk kamu Belum pernah kumerasai begitu Semua itu telah berlalu Harapanku palsu Dan mungkin hari yang satu Terus ku tertunggu Di hatiku masih kamu Belum pernah ku ingin terus memburu Aku lemah tanpa kamu Ku inginmu dampingi ku Aku fahami aku bukan terbaik Untuk dirimu Namun aku tetap aku Yang terbaik untuk diriku Hanya satu Hanya kamu Ku membiarkan hatiku Untuk merinduimu Ku menghamparkan sakitku Untuk tatapan kamu Bersamamu harapanku Hilang dalam terang yang membutakanku Aku lemah tanpa kamu Ku inginmu dampingi ku Aku fahami aku bukan terbaik Untuk dirimu Sampai syurga ku menunggu Sampai syurga ku cintamu Hanya kamu Dan segala yang ku ada Ku berikan semua Untuk dirimu saja Ku mahu dirimu Bahagia untuk selamanya Biar sampai syurga Aku menunggu cinta darimu Agar ku sempurna Aku fahami aku bukan terbaik Untuk dirimu Namun aku tetap aku Yang terbaik tuk diriku Hanya satu Aku lemah tanpa kamu Ku inginmu dampingi ku Aku fahami aku bukan terbaik Untuk dirimu Sampai syurga ku menunggu Sampai syurga ku cintamu Hanya kamu

DISEMPADAN SEPI


asal lahirnya impianku ingin mengejar sinar tapi nyata sinar itu masih dalam samar... andai ku tahu kapan tiba sinarku... pasti aku tak lagi meminta-minta agar dirimu bersama ku.... banyak rintangan yang perlu kita rentang namun kau tak mampu untuk kita sama-sama harunginya... Di kejauhan ini betapa aku mencintaimu dengan sepenuh hati ku,,,, betapa aku menyayangi diri mu lebih dari yang kau tahu bahawa hati ini dah kau miliki.... ingin aku bahagiakan dirimu setiap saat bersama ku seperti janji ku kepada mu tak akan pernah aku ingkari ..... aku kan selalu ada di dekat mu aku akan selalu menemani hari-harimu dengan penuh bermakna..... kau harus tahu betapa aku mencintai mu hanya kau saja di hati ku......
kini aku sepi entah pada siapa untuk aku luahkan rasa hati yg menebal ini... ingin aku berhenti berharap dan akan aku titipkan ayat ini biar ia menjadi serangkai kata, seungkap madah bagi membetulkan akan diri ini. biar org lain tahu betapa aku menyayangi diri mu... biar seribu kali kau ungkapkan kata2 keramat namun akan aku sahut kata2 mu biar ia menjadi sebuah istana untuk kita berteduk di suatu hari nanti ,.....

Sunday, April 26, 2009

ERTI RINDU


Adakalanya rindu ini datang dan adakalanya pergi entah kemana. pada siapa yang harus aku adukan kedukaan hati ini ,kerinduan yang menebal akibat ketidak puasan hati yang selalu menghantui perasaan aku setiap perjalanan hidup ini,bila keyakianan aku datang mula lah hati ini terasa bagaikan melonjak ke awan biru , izinkan aku seru nama mu sebelum kau ambil kembali nama mu ,dan demi nafas mu yang kau hembuskan, aku akan menjadi yang terbaik buat mu,
sebelum kau memanggil ku. Dengar lah wahai insan pujaan ku malam ini akan ku sampaikan hasrat suci kepada insan teristimewa dengarlah kesungguhan ku ini aku ini ingin menjelaskan bahawa sinar yang aku cari selama ini telah berada di depan ku.....Dengarlah wahai insan yang amat aku sayangi dengan kesungguhan hati ini aku lirikkan sebuah kata-kata bagi menguatkan kasih ku pada mu....jangan kau tolak dan jangan kau hancur harapan ku aku tak akan ulangi meminta pada mu lagi aku lah yang terbaik buat mu.Bila bahagia mula menyentuh ada jer pelbagai rintangan yang harus aku harungi tapi percayalah selalu ada perasaan keinginan pasti ada tempatnya .....aku pertaruhkan nama mu agar diri ku akan lebih sempurna dari ayat-ayat cinta...........

Sunday, April 12, 2009

Sinarkan kembali diwajahku


Sudah cukup hatiku dilukai,sekian lama telah aku layari kisah kealpaan hati ini.. hilangkan lah kekosongan hati ini . aku tak ingin melara lagi.. aku menanti saat sinar mentari.. ingin aku capai bintang diatas sana agar diri ini kembali bersinar... aiman5407 kembali bersinar.

Wednesday, January 14, 2009

TINGGAL KENANGAN


tak tertahan pedih hati ku mengenangkan ketiadaan mu ... terbayang sendu hati ku betapa aku mengingati mu, setiap saat dan setiap detik bersama mu.... kini kau pergi membawa hati mu yang remuk atas ketidak tentuan hati ku menerima mu.. maaf kan aku wahai insan yang pernah bertahta dihati ku....tapi hakikatnya aku masih sayang dan amat memerlukan dirimu... kini kau pergi tak akan kembali lagi... aku harap rohmu akan sentiasa di pelihara dan ditempat orang-orang yang beriman...walau
kebaikan mu terselah baik untuk diri ku atau masyarakat yang mengenalimu... kau adalah insan yang benar-benar aku kagumi, tiada dua atau tiga hanya diri mu yang teramat mulia yang pernah aku kenali.... maafkan aku.. aku tak dapat nak luahkan hasrat hati ini untuk aku kesali atas kesilapan aku pada mu tapi aku memohon pada allah agar dirimu bahagia diatas sana.....
walau pun kita tak seagama namun hakikatnya kau lah insan yang terbaik buat aku dan keluarga aku...... kata-kata mu masih tertanam di lubok hati ini. percayalah walau pun ketiadaan mu didunia ini tapi setiap langkah ku pasti akan aku kenangkan hingga ke akhir hayatky

Wednesday, January 7, 2009

Sepi nya diriku


Saat kau menyatakan hasrat hati mu yang bercanggah impian ku, membuat aku merasakan hati ini bagaikan ditusuk sembilu yang berbisa, sekeras hati mu membuak-buak api kemarahan mu terhadap aku yang tak tahu jalan arah yang kau lemparkan pada diri yang tak tahu siapa yang harus disalahkan.. betapa aku mencintaimu adakah kau tahu dan betapa aku menyayangi dirimu dari segalanya, ingin aku membahagiakan dirimu setiap saat bersama ku tak pernah aku mengingkari percakapan mu.. tahu kah kamu betapa aku bersedih dikala ini, memikirkan hari-hari yang akan datang… tapi percayalah aku akan selalu bersama mu .. dan kau harus tahu betapa aku mencintaimu…..

Kau harus tahu aku akan sentiasa menemani mu setiap harimu……. kau mungkin tidak tahu dan tak mahu tahu betapa aku mencintai diri mu …aku rela mengejar erti sebuah harapan yang belum aku kecapinya …

Saturday, January 3, 2009

KESOMBONGAN DAN KEEGOAN MU


Pertama kali bersua.....
Tidak seperti ku duga .........
Ku hanya menutup mata.....
Masih belum terasa hasrat keinginannya.....
Tiada sebarang cinta.......

Kini aku mengerti kesombongan ini...
Hanya memakan diri......
Rasa diriku ini sangat menyesali...
Peritnya........

Rasa cinta kini mula membakar..
Ternyata keliru dan tak menentu...
Ku berserah kerna mengundang helah...

Baru kini ku tahu kau memang jujur padaku
Kau buat aku terpaku........
Walau hampir terlewat ku ingin cuba merayu
Kembalilah kepadaku....

Perasaan diri ku ini....
Sangat menyesali peritnya.......

Rasa cinta... kini mula membakar....
Ternyata keliru dan tak menentu....
Ku berserah kerna mengundang helah......
Setiap kali kau menyapaku dan dekat padaku.....

Rasa cinta... kini mula membakar..
Ternyata keliru dan tak menentu....
Ku berserah kerna mengundang helah....
Setiap kali kau menyapaku dan dekat padaku.....
Setiap kali kau menyapaku dan dekat padaku......

Friday, January 2, 2009

HATI KU PILU KINI


Dalam kesamaran aku menghitung keadaan diriku yang serba salah akibat kesilapan lalu.. entah lah...
rasa kedamaian tidak lagi singgah dihati aku .. mungkin diri aku berada diantara dua persimpangan . ohhh tuhan tolonglah hamba mu ni, mungkin aku dah betul2 pasrah atas kehidupan ini... kelam malam yang pekat aku terkenang kenangan silam yang sering aku mimpikan .. dulu aku rasa diri ini umpama aku berada diatas kini aku dah ketinggalan ke belakang akibat terlalu menjaga perasaan org. kini aku pasrah atas keputusan yang telah aku buat sendiri.. biar kan aku menjalani kehidupan yg aku ciptakan sendiri... Drama tari yang mengikut rentak alunan irama yang penuh syahdu....
kisah ini bukan lah senang aku paparkan di dada blog tapi aku dah bosan hidup macam ini... entah lah kenapa! kesedaran mungkin dah tamat untuk jiwa aku atau mungkin aku yang telah lama hanyut didalam dunia kepura-puraan..
terima kasih atas kesudian anda semua membaca blog ini.. apa pun korang adalah kawan yang terbaik aku kenali...
pilu rasa hati ini syahdu rasa jiwa ini , dikala ini aku merasakan diri ini betul2 tertekan akibat atas dasar kasih dan sayang...
biarlah kasih sayang ini ku berikan pada allah saja ... mungkin pada dia saja yang dapat memberi ketenangan buat aku menjalani kehidupan seharian aku ... amin hendah nya